Establishment of a portal for conducting selected tourism services

Thesis title: Založení portálu pro vybrané služby cestovního ruchu
Author: Tomášková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu podnikatelského plánu na založení portálu zprostředkujícího průvodcovské služby. Cílem je využít stále rostoucího trendu v poskytování služeb na online trhu cestovního ruchu. První dvě kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům. Nejprve je obecně definován cestovní ruch, následně služby v cestovním ruchu a detailněji průvodcovská činnost. Do první části jsou zahrnuty také internetové portály a trendy v cestovním ruchu na rok 2016. Druhá kapitola je věnována podnikatelskému plánu a jeho struktuře. V třetí části je zpracován samotný podnikatelský záměr se všemi náležitostmi jako je popis produktu a jeho funkcionalit, potenciální trhy, analýza konkurence, marketingová strategie, realizační projektový plán a finanční plán.
Keywords: průvodcovská činnost; podnikatelský plán; cestovní ruch
Thesis title: Establishment of a portal for conducting selected tourism services
Author: Tomášková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The Diploma thesis is focused on creating a business plan for establishment of a portal for conducting tour guide services. The aim is to take advantage of the ever-growing trend in providing online tourism services. The first two chapters are devoted to theoretical knowledge and premises. First, we provide the general definition of tourism. The general characterization of tourism services follows together with a more detail account of tour guide work as such. The first part also includes information concerning internet portals and tourism trends for 2016. The second chapter deals with the business plan and its structure. The third part contains the actual business plan with all its essentials such as a description of the product and its functionality, potential markets, a competition analysis, a marketing strategy, an implementation plan and a financial plan.
Keywords: tour guide services; business plan; tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 2. 2014
Date of submission: 5. 5. 2015
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46660/podrobnosti

Files for download

    Last update: