The Concept and Application of the MonoGame Framework and the Farseer Physics Engine Library

Thesis title: Koncepce a použití frameworku Monogame a knihovny Farseer Physics Engine
Author: Pražský, Antonín
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pecinovský, Rudolf
Opponents: Vondráček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá vývojem videoher s trojrozměrnou grafikou s využitím systému na provádění fyzikálních simulací v dvourozměrném prostoru. Využitými prostředky jsou herní framework MonoGame a knihovna Farseer Physics Engine. Tyto prostředky jsou analyzovány a je navržena metoda využívající jejich dostupných funkcionalit pro umožnění provádění dvourozměrných fyzikálních simulací na základě tvarů vytvořených z bitmapové projekce trojrozměrných modelů. Tyto trojrozměrné modely poté mohou být vykreslovány v trojrozměrném prostoru na základě výsledků simulace prováděné v dvourozměrném prostoru. Přiložena je ukázková videohra demonstrující praktickou implementaci v práci rozebrané a navržené metody.
Keywords: herní framework; vývoj videohry; trojrozměrná grafika; fyzikální simulace
Thesis title: The Concept and Application of the MonoGame Framework and the Farseer Physics Engine Library
Author: Pražský, Antonín
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pecinovský, Rudolf
Opponents: Vondráček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This work is focused on the development of video games with three-dimensional graphics with utilization of a system for two-dimensional physical simulation. Instruments used are the MonoGame framework and the Farseer Physics Engine library. These designated instruments are analyzed and a method using their available functionalities is proposed to enable two-dimensional simulation based on the shapes created from bitmap projections of three-dimensional models. These three-dimensional models can then be rendered in three-dimensional space based on the result of simulation conducted in two-dimensional space. Attached is a sample video game demonstrating the practical implementation of discussed and proposed method.
Keywords: video game development; physical simulation; three-dimensional graphics; game framework

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 2. 2016
Date of submission: 4. 5. 2016
Date of defense: 13. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55990/podrobnosti

Files for download

    Last update: