Repositioning job fair of career opportunities – Career DAYS

Thesis title: Repositioning veletrhu kariérních příležitostí - Career DAYS
Author: Vodák, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce mapuje proměnu prestižního veletrhu kariérních příležitostí Career DAYS v neformální festival. Využívá důkladných analýz vnímání zákazníků, které slouží jako základ pro samotnou diferenciace produktu a positioningovou strategii. Na této cestě bylo využito hlavně životních zkušeností a děl od profesionálů z oboru - Kotlera a Trouta. Práce zkoumá celý proces od segmentace zákazníků, cílení, diferenciace marketingové nabídky až po změnu brandu a positioning. Cílem práce je objektivně vyhodnotit proces repositioningu Career DAYS a navrhnout doporučení pro dlouhodobou úspěšnou kampaň a zároveň poskytnout informace a náhled dalším subjektům a organizacím do problematiky positioningu a pracovních veletrhů.
Keywords: repositioning; targeting; segmentace; veletrh; positioning; marketing
Thesis title: Repositioning job fair of career opportunities – Career DAYS
Author: Vodák, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis maps the change of prestigious job fair Career DAYS into an informal festival. For the process of change it uses various analysis of the consumer's perceptions which are used as basics for the product differentiation and positioning strategy. Opinions about the subject were gathered from professionals such as Kotler and Trout. This work examines the process from segmentation to targeting and differentiation of marketing offer with the branding and repositioning. The goal of this thesis is to objectively evaluate the process of repositioning Career DAYS and propose further recommendations for long-term successful campaign and also to provide information to other stakeholders and an overview for organizations into the issue of positioning and job fairs.
Keywords: targeting; repositioning; marketing; segmentation; positioning; job fair

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54915/podrobnosti

Files for download

    Last update: