Motion Design in the communication of TV stations

Thesis title: Motion design v komunikaci televizních stanic
Author: Menda, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krist, Antonín
Opponents: Orlová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je zmapovat různé způsoby využití motion designu v komunikaci televizních stanic a popsat specifika tvorby jejich firemních identit. Teoretická část nastiňuje problematiku firemní identity a komunikace prostřednictvím masových médií. Zaměřena je na pojem motion design, a to především v kontextu komunikace televizních stanic. Praktická část analyzuje přístupy a celkové procesy tvorby vizuální identity stanice, a to na třech konkrétních případech: Prima Cool, ČT Art a O2 Sport. Hlavním tématem jsou postupy práce kreativních studií, ty jsou samozřejmě uvedeny v patřičném kontextu vývoje televize, její značky a komunikace. Praktická část je založena na konzultacích s autory těchto vizuálních identit. Postupy jsou následně srovnány a zhodnoceny ve shrnutí a závěru.
Keywords: Prima Cool; firemní komunikace; O2 Sport; motion design; ČT Art; firemní identita; televizní branding; vizuální styl; televizní grafika; motion graphics
Thesis title: Motion Design in the communication of TV stations
Author: Menda, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krist, Antonín
Opponents: Orlová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyse different ways of motion design utilization in communication of TV stations and to describe particularities of designing their corporate identities. The theoretical part outlines the topic of corporate identity and communication by means of mass media. The main focus is on the term of motion design mainly in connection with communication of TV stations. The practical part analyses attitudes and complete processes of TV station identity development at three particular cases: Prima Cool, ČT Art and O2 Sport. The central theme is the workflow of creative studios which is given in context of the TV station development, it's branding and communication. The practical part is based upon consultations with authors of the corporate identities. Subsequently, the findings are compared and evaluated in the conclusion.
Keywords: O2 Sport; motion design; motion graphics; television graphics; Prima Cool; television branding; corporate design; ČT Art; corporate identity; corporate communication

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2016
Date of submission: 4. 5. 2016
Date of defense: 13. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57112/podrobnosti

Files for download

    Last update: