Humour in advertisement

Thesis title: Humor v reklamě
Author: Melounová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Kolářová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce Humor v reklamě se zaměřuje na tvorbu reklamy s použitím emocionálního apelu humoru. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám reklamou, psychologií reklamy, emocemi a emocionálními apely, jež se v reklamě používají, především apelem humoru. Praktická část obsahuje analýzu průzkumu zaměřeného na efektivitu humoru v reklamě, analýzu vybrané reklamní kampaně a výsledky vlastní ankety.
Keywords: reklama; emoce; emocionální apel; humor
Thesis title: Humour in advertisement
Author: Melounová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Kolářová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor Thesis Humour in advertisement is focused on creating humorous advertisements. The Thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is about advertisement, psychology of advertisement, emotions and emotional appeals that are used in advertising, primarily appeal humour. The practical part includes analysis of the survey focused on the effectiveness of humour in advertisements, analysis of selected campaign and the results of own survey.
Keywords: emotion; emotional appeal; humour; advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 1. 2016
Date of submission: 5. 5. 2016
Date of defense: 8. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55866/podrobnosti

Files for download

    Last update: