Communication design of a new textile home decor brand

Thesis title: Dizajn komunikácie novej značky bytových doplnkov
Author: Vrabcová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Bedřichová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Predmetom bakalárskej práce je návrh komunikácie novej značky na trhu textilných bytových doplnkov. Jej hlavným cieľom je objasniť z teoretického hľadiska podstatu značky na základe jej významu, prvkov, identity a hodnoty a popísať jednotlivé procesy jej budovania a riadenia. Praktická časť je následne venovaná predstaveniu značky BV.LINEN, pre ktorú je navrhnutý koncept komunikácie zahrňujúci identitu, prvky značky a positioning na základe poznatkov získaných z teórie a výsledkov vlastných analýz zaoberajúcich sa charakteristikou cieľových skupín a konkurenčných značiek na trhu.
Keywords: prvky značky; budovanie značky; identita značky; positioning; značka
Thesis title: Design komunikace nové značky bytových doplňků
Author: Vrabcová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Bedřichová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je návrh komunikace nové značky na trhu textilních bytových doplňků. Jejím hlavním cílem je objasnit z teoretického hlediska podstatu značky na základě jejího významu, prvků, identity a hodnoty a popsat jednotlivé procesy jejího budování a řízení. Praktická část je následně věnována představení značky BV.LINEN, pro kterou je navrhnut koncept komunikace zahrnující identitu, prvky značky a positioning na základě poznatků získaných z teorie a výsledků vlastních analýz zabývajících se charakteristikou cílových skupin a konkurenčních značek na trhu.
Keywords: značka; budování značky; positioning; identita značky; prvky značky
Thesis title: Communication design of a new textile home decor brand
Author: Vrabcová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Bedřichová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The subject of this bachelor thesis is the communication design of a new textile home decor brand. The main purpose of this thesis is to define the brand essence according to the theoretical concepts with emphasis given to the meaning, elements, identity, brand equity and individual brand building and managing processes. The practical part is focused on the introduction of the BV.LINEN brand with description of the design of its communication concept including identity, elements and positioning based on the theoretical knowledge and own analysis results of target group characteristic and competitive brands.
Keywords: brand identity; brand; positioning; brand building; brand elements

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 3. 2016
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 31. 1. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57057/podrobnosti

Files for download

    Last update: