Analysis of the implementation of chosen ServiceNow modules, and their comparison to their model presented by the ITIL library

Thesis title: Analýza implementácie vybraných modulov nástroja ServiceNow s ich predlohou vo forme súboru najlepšej praxe knižnice ITIL
Author: Vacula, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Skála, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práca sa zaoberá problematikou odporúčaní najlepšej praxe knižnice ITIL, a ich aplikáciou na nástroji ServiceNow, ktorý je momentálne považovaný za lídra na trhu ITSM. Analýza sa sústreďuje na manažment incidentov, problémov a zmien. Prvá časť práce približuje skúmanú problematiku a poskytuje oproti abstraktným definíciám ITIL-u aj konkrétnejšiu interpretáciu autora. Druhá časť je venovaná porovnaniu výberu z odporúčaní ITIL-u s podobou, v akej sú implementované v nástroji ServiceNow.
Keywords: ITIL; ServiceNow; ITSM; žiadosť o zmenu; problém; incident
Thesis title: Analýza implementace vybraných modulů nástroje ServiceNow s jejich předlohou ve formě souboru nejlepší praxe knižnice ITIL
Author: Vacula, Filip
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Skála, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce se zabývá problematikou doporučení nejlepší praxe knižnice ITIL, a jejich aplikací na nástroji ServiceNow, který je momentálně považovaný za lídra na trhu ITSM. Analýza se soustřeďuje na management incidentů, problémů a změn. První část práce přibližuje zkoumanou problematiku a poskytuje oproti abstraktním definicím ITIL-u i konkrétnější interpretaci autora. Druhá část je věnovaná porovnání výběru z doporučení ITIL-u s podobou, v jaké jsou implementované v nástroji ServiceNow.
Keywords: ITIL; ServiceNow; ITSM; incident; problém; žádost o změnu
Thesis title: Analysis of the implementation of chosen ServiceNow modules, and their comparison to their model presented by the ITIL library
Author: Vacula, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Skála, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis is dedicated to the ServiceNow ITSM tool, and its comparison to ITIL. The main goal is to analyze the differences and similarities between implementation of Incident, Problem and Change Management processes in ServiceNow, and their model presented by the best practice recommendations of the ITIL library.
Keywords: ServiceNow; ITIL; problem; incident; ITSM; request for change

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 1. 2016
Date of submission: 5. 5. 2016
Date of defense: 23. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56609/podrobnosti

Files for download

    Last update: