Integration of marketing and sales departments in the company

Thesis title: Integrácia marketingového a obchodného oddelenia v podniku
Author: Mészárosová, Karin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Richter, Miroslav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá témou Integrácie marketingového a obchodného oddelenia v podniku. Jej hlavnými cieľmi je predstaviť možnosti, ako prepojiť tieto dve oddelenia v spoločnosti a to, aké výhody toto prepojenie môže priniesť. Teoretická časť práce sa venuje definovaniu a vymedzeniu hlavných cieľov marketingu a obchodu a tomu, aké sú rozdiely a prieniky medzi nimi. Praktická časť skúma metódou kvalitatívneho výskumu aktuálne vzťahy, spoluprácu a jednotlivé ciele oboch oddelení v piatich konkrétnych spoločnostiach. Výskum bol robený prostredníctvom individuálnych hĺbkových rozhovorov s manažérmi obchodných a marketingových oddelení. Hlavným prínosom tejto práce je zistiť, ako tieto oddelenia skutočne spolupracujú a že či by spojenie týchto oddelení bolo prínosným pre zlepšenie spolupráce medzi oddeleniami.
Keywords: Marketing; Obchod; Spolupráca; Integrácia
Thesis title: Integrace marketingového a obchodního oddelení v podniku
Author: Mészárosová, Karin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Richter, Miroslav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zaobírá tématem Integrace marketingového a obchodního oddělení v podniku. Jejími hlavními cíli je představit možnosti, jak propojit tyto dvě oddělení v společnosti a to, jaké výhody toto propojení může přinést. Teoretická část práce se věnuje definování a vymezení hlavních cílů v marketingu a obchodě a tomu, jaké jsou rozdíly a průniky mezi nimi. Praktická část zkoumá metodou kvalitativního výzkumu aktuální vztahy, spolupráci a jednotlivé cíle obou oddělení v pěti konkrétních společnostech. Výzkum byl dělaný prostřednictvím individuálních hloubkových rozhovorů s manažery obchodních a marketingových oddělení. Hlavním přínosem této práce je zjistit, jak tyto oddělení skutečně spolupracují a jestli by propojení těchto oddělení bylo přínosné pro zlepšení spolupráce mezi odděleními.
Keywords: Obchod; Spolupráce; Marketing; Integrace
Thesis title: Integration of marketing and sales departments in the company
Author: Mészárosová, Karin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Richter, Miroslav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The Bachelor thesis presents the topic of Integration of marketing and sales department in the company. Its main objectives are to introduce the ways as how to link these two departments in the company and what benefits does this link yield. The theoretical part concerns the definition and specification of the key marketing and sales objectives including the differences and overlaps between them. The practical part examines the current relations by the method of qualitative research as well as the cooperation and individual objectives of both departments at five particular enterprises. The research was administered by the means of individual in depth interviews with managers of sales and marketing departments. The main contribution of this paper is to identify the extent of the cooperation concerning these two departments and to determine whether there will be any positive contribution regarding the improvement of the cooperation between these departments by merging them together.
Keywords: Marketing; Integration; Sales; Collaboration

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2016
Date of submission: 2. 5. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56180/podrobnosti

Files for download

    Last update: