-

Thesis title: Výzkum trhu v pojišťovnictví
Author: Švandová, Naďa
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Borovská, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Abstrakt Cílem této práce je zjistit míru pojištěnosti studentů Vysoké školy ekonomické v Praze (dále jen VŠE) v rámci životního pojištění, zmapovat povědomí studentů VŠE o produktech životního pojištění, konkrétně povědomí o základních čtyřech druzích životního pojištění ? kapitálového, investičního, rizikového a důchodového, preference v rámci těchto produktů, zájem o sjednání pojištění během studia či v blízké době po ukončení studia a informovanost o výhodách poskytovaných státem při sjednání životního pojištění. Toho všeho je dosaženo na základě realizování marketingového výzkumu mezi studenty VŠE Práce je rozdělena do pěti hlavních částí. V prvním oddílu je vysvětlen proces marketingového výzkumu, popis metod získávání dat, jejich výhody a nevýhody, popis základních pojmů ve výzkumu trhu a tvorba dotazníku ? rozbor druhů otázek a odpovědí. Druhá část seznamuje se základními informacemi trhu životního pojištění v České republice, o základních členěních produktů životního pojištění, pojišťovnách a současných trendech. Ve třetí části je popsána realizace výzkumu ? jeho příprava, tvorba dotazníku, volba metody sběru dat, jeho realizace. Ve čtvrté části je již provedena samotná analýza získaných dat a jejich interpretace. Závěrečná část obsahuje souhrnné okomentování výsledků výzkumu, pohled na platnost stanovených hypotéz. Přínos práce spatřuji ve zmapování pojištěnosti studentů v rámci životního pojištění, vzhledem k tomu, že jsem na jinou práci zabývající se touto skupinou a tématem nenarazila.
Keywords: teorie výzkumu trhu; marketing; výzkum životního pojištění; pojišťovnictví; výzkum trhu

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2008
Date of submission: 4. 1. 2008
Date of defense: 28. 1. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/7703/podrobnosti

Files for download

    Last update: