Development of an application of system Helpdesk

Thesis title: Vývoj aplikace systému Helpdesk
Author: Spišák, František
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hradil, Jiří
Opponents: Pavlíček, Luboš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vývojem internetové aplikace Helpdesk pro podporu zákazníků. Cílem je vytvořit aplikaci se systémem automatických odpovědí, která na základě textu zákaznického požadavku vybere nejvhodnější odpověď. Uživatel aplikace si bude moci nastavit více různých odpovědí, ze kterých bude systém následně vybírat. Nastane-li, že vybraná odpověď nebude přesná, bude ji uživatel moci upravit a Helpdesk bude zdokonalovat výběr budoucích odpovědí na bázi strojového učení. Zákaznické požadavky se budou do systému nahrávat ze sociální sítě Facebook. Teoretická část práce se zaměřuje na analýzu vybraných již existujících helpdeskových řešení, kde jsou porovnány jejich funkce a vlastnosti. Praktickou část tvoří vlastní řešení helpdeskového systému včetně použitých technologií. Závěrem práce je zhodnocení dosaženého cíle a praktický přínos nového systému.
Keywords: CRM; požadavek; aplikace; helpdesk; software
Thesis title: Development of an application of system Helpdesk
Author: Spišák, František
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hradil, Jiří
Opponents: Pavlíček, Luboš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis deals with development of the Internet application Helpdesk for customer support. The aim of this thesis is to develop the application with system of automatic answers, which based on customer requirements, selects the best answers. The user of the application will be able to set multiple answers, from which the system will collect. If it happens that selected answer is not accurate, the user will be able to edit it and Helpdesk will improve selection of future answers based on machine learning. Customer requirements will be imported to the helpdesk via social network Facebook. The theoretical part focuses on analyse of selected existing helpdesk solutions where their properties are compared. Practical part consists of own solution of helpdesk system including used technologies. In the conclusion, we evaluate the goals of the thesis and benefits the system brings.
Keywords: application; CRM; software; ticket; issue; helpdesk

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information and Knowledge Engineering

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 11. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 20. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55213/podrobnosti

Files for download

    Last update: