The Influence of Marketing Communication on the Consumers Behavior with Focus on Selected OTC Medicine

Thesis title: Vliv marketingové komunikace na spotřební chování u vybraného otc léčiva
Author: Koblížková, Beáta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Krištofič, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
První část mé diplomové práce je věnována teoretickým poznatkům, které budou následně sloužit jako podklad pro zpracování části druhé. V této teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, vztahující se k marketingové komunikaci. Tato část je dále zaměřena na hlavní specifika marketingové komunikace ve farmacii včetně legislativních omezení v České republice, na současný vývoj farmaceutického průmyslu a na trendy v této oblasti. Druhá část této práce je věnována praktickému využití poznatků z teoretické části práce. Za stěžejní oblast praktické části této práce považuji realizaci vlastního výzkumu, jehož hlavním úkolem bude zjistit, jaké povědomí mají respondenti z široké veřejnosti a odborníci o přípravcích značky Panadol určených pro děti a jaký vliv má současná marketingová komunikace na chování spotřebitelů. Na základě poznatků z teoretické části práce, podnětů získaných od respondentů z obou částí výzkumného šetření, po zhlédnutí doplňujících informací získaných z MML dat a s přihlédnutím k současnému využití komunikačních nástrojů společnosti GlaxoSmithKline, bude na závěr připraven vlastní návrh využití těchto komunikačních nástrojů. Ve vlastním výzkumném šetření bude použitá metoda adresného elektronického dotazování u respondentů ze široké veřejnosti, kterou bude doplňovat metoda osobního strukturovaného rozhovoru dotazovaných odborníků. V závěru diplomové práce provedu shrnutí hlavních poznatků z celé práce a rovněž připojím i vlastní náhled na dané téma.
Keywords: Panadol ; farmacie; nástroje marketingové komunikace; Marketingová komunikace
Thesis title: The Influence of Marketing Communication on the Consumers Behavior with Focus on Selected OTC Medicine
Author: Koblížková, Beáta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Krištofič, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part of my master thesis is devoted to theoretical knowledge, which will be then used as a basis for the second part. In this theoretical part will be introduced basic concepts related to marketing communications. This part is also focused on the main aspects of marketing communications in pharmacy, including legislative restrictions in the Czech Republic, the current development of the pharmaceutical industry and trends in this area. The second part is dedicated to the practical application of knowledge from the theoretical part. Main focus in the practical part is on the execution of own research. Main task in this research will be to determine what level of awareness do respondents have (from the general public and healthcare professionals) about brand Panadol and its products for children. And also what impact has the current marketing communication on consumers behavior. Based on the findings from the theoretical part, suggestions made by respondents from both parts of the research, after viewing additional information obtained from the MML data and after considering the current use of marketing communication tools (used by GlaxoSmithKline) will be prepared my own proposal for the use of these communication tools. Research method will be direct electronic survey used for respondents from the general public, which will complement the method of structured personal interviewing of experts. In conclusion of the master thesis I will make a summary of the main findings of this thesis together with my own opinion on the thesis subject.
Keywords: Panadol; marketing communication tools; pharmacy; Marketing communications

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54867/podrobnosti

Files for download

    Last update: