Analysis of marketing activities of e-shops in a chosen segment

Thesis title: Analýza marketingových aktivit eshopů ve vybraném segmentu
Author: Horký, Michael
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Abstrakt Cílem této práce je popsat problematiku online marketingu z hlediska jejího praktického využití mezi slevovými portály. V teoretické části jsou definovány pojmy, jejichž pochopení má významný vliv na porozumění zbytku práce a popsány základní nástroje využívané v online marketingu. V praktické části je pak přiblížena situace na trhu slevových portálů a následně jsou analyzovány marketingové aktivity slevových portálů Slevomat.cz, Pepa.cz a Groupon.com. Přínosem práce je poskytnout doporučení pro optimalizaci marketingových aktivit pro analyzované slevové portály a nabídnout souhrn doporučení pro efektivní využití online marketingu pro subjekt zvažující vstup na trh slevových portálů.
Keywords: Analýza marketingových aktivit; Online marketing; PPC; SEO; Slevové portály
Thesis title: Analysis of marketing activities of e-shops in a chosen segment
Author: Horký, Michael
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to describe problems of the online marketing from the perspective of its practical use among daily deal websites. In the theoretical part there are outlined terms, whose understanding bears a significant importance for understanding of the rest of the work and also described key tools that are being used in the online marketing world. The practical section focuses on the situation on the daily deal websites market and subsequently analyses marketing activities of the daily deal websites Slevomat.cz, Pepa.cz and Groupon.com. The contribution of this work is to advise the analysed websites how to optimize their marketing activities and to provide a summary of recommendations on how to effectively apply online marketing tactics for a subject considering entering the market of the daily deal websites.
Keywords: Online marketing; PPC; SEO; Daily deals; Analysis of marketing activities

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2016
Date of submission: 30. 5. 2016
Date of defense: 14. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56598/podrobnosti

Files for download

    Last update: