Possible orientation of consumer contests

Thesis title: Možnosti orientace spotřebitelských soutěží
Author: Havránková, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Nemeškalová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem spotřebitelských soutěží. Stěžejním cílem bakalářské práce je zjistit atraktivitu a potenciál různých typů spotřebitelských soutěží pro spotřebitele a také to, jaký vliv mají na jejich kupní rozhodování. Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části bakalářské práce jsou obsaženy základní pojmy týkající se marketingové komunikace a podpory prodeje, pod kterou spotřebitelské soutěže spadají. Zabývá se také legislativou, která upravuje spotřebitelské soutěže a trendy, se kterými se můžeme v poslední době v této oblasti setkávat. Praktická část se skládá z analýzy sekundárních dat MML-TGI a především z analýzy vlastního dotazníkového šetření, které bylo pro práci stěžejní.
Keywords: spotřebitelská soutěž; podpora prodeje; legislativa spotřebitelských soutěží; MML-TGI
Thesis title: Possible orientation of consumer contests
Author: Havránková, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Nemeškalová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the topic of consumer competitions. The main aim of the thesis is to identify the attractiveness and potential of various types of consumer competitions, it deals also with the impact competitions have on consumers' purchase decisions. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part provides the introduction to basic concepts related to marketing communication and sales support which includes consumer competitions as one of its forms. Moreover this thesis discusses the legislation, which regulates competitions and consumer trends, with which we recently in this sphere meet. The practical part consists of an analysis of secondary data MML-TGI and mainly from the analysis of data acquired from author's own survey, which was crucial for the work.
Keywords: MML-TGI; consumer contest; sales promotion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 11. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55243/podrobnosti

Files for download

    Last update: