Green marketing in the Loving Hut
Thesis title: | Green Marketing v Loving Hut |
---|---|
Author: | Vu Dinh, Giang |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Vávra, Oldřich |
Opponents: | Zamazalová, Marcela |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | První část práce se zabývá pojmem green marketing a jeho historií. Dále jsou uvedena
základní pravidla úspěšného green marketingu. V praktické části je stručně představena firma
Loving hut a její green marketingové strategie. Následně je pomocí průzkumu zanalyzováno
vnímání zákazníků produktů této firmy. Poslední náplní práce je návrh a doporučení pro
zlepšení dosavadních green marketingových aktivit. První hypotézu (tj. že mezi zákazníky
restaurace Loving Hut tvoří vegani minimální podíl) práce na základě dotazníkového šetření
potvrzuje. Druhou hypotézu (tj. že zákazníci Loving Hut vnímají zelené aktivity této firmy)
naopak toto šetření vyvrací. |
Keywords: | Loving Hut; greenwashing; green marketing služeb; ekologie; green marketing |
Thesis title: | Green marketing in the Loving Hut |
---|---|
Author: | Vu Dinh, Giang |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Vávra, Oldřich |
Opponents: | Zamazalová, Marcela |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | In the first part the thesis will deal with the concept of green marketing and its history.
The next part is about the basic rules of successful green marketing. In practical part the
company Loving hut and its green marketing strategy is briefly introduced. Then the survey is
used to analyze customers' perception on the products of this company. The first hypothesis
(that vegans constitute only marginal part of Loving Hut's customers) is confirmed by the
survey. The second hypothesis (that customers perceive Loving Hut's green activities) is
refuted. |
Keywords: | ekology; green marketing; Loving Hut; greenwashing; marketing of services |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 14. 10. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 15. 5. 2016 |
Date of defense: | 1. 6. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/54756/podrobnosti |