Green marketing in the Loving Hut

Thesis title: Green Marketing v Loving Hut
Author: Vu Dinh, Giang
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
První část práce se zabývá pojmem green marketing a jeho historií. Dále jsou uvedena základní pravidla úspěšného green marketingu. V praktické části je stručně představena firma Loving hut a její green marketingové strategie. Následně je pomocí průzkumu zanalyzováno vnímání zákazníků produktů této firmy. Poslední náplní práce je návrh a doporučení pro zlepšení dosavadních green marketingových aktivit. První hypotézu (tj. že mezi zákazníky restaurace Loving Hut tvoří vegani minimální podíl) práce na základě dotazníkového šetření potvrzuje. Druhou hypotézu (tj. že zákazníci Loving Hut vnímají zelené aktivity této firmy) naopak toto šetření vyvrací.
Keywords: Loving Hut; greenwashing; green marketing služeb; ekologie; green marketing
Thesis title: Green marketing in the Loving Hut
Author: Vu Dinh, Giang
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
In the first part the thesis will deal with the concept of green marketing and its history. The next part is about the basic rules of successful green marketing. In practical part the company Loving hut and its green marketing strategy is briefly introduced. Then the survey is used to analyze customers' perception on the products of this company. The first hypothesis (that vegans constitute only marginal part of Loving Hut's customers) is confirmed by the survey. The second hypothesis (that customers perceive Loving Hut's green activities) is refuted.
Keywords: ekology; green marketing; Loving Hut; greenwashing; marketing of services

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 10. 2015
Date of submission: 15. 5. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54756/podrobnosti

Files for download

    Last update: