Marketing communication of the Louis Vuitton brand, the way to icon status

Thesis title: Marketingová komunikace značky Louis Vuitton, cesta ke statusu ikony
Author: Pašková, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma Marketingová komunikace značky Louis Vuitton, cesta ke statusu ikony se zabývá specifikami značky Louis Vuitton a povědomím o značce a Monogramu canvas mezi českými respondenty. V teoretické části jsou definovány pojmy značka, luxus a ikonicita a je specifikován marketingový mix luxusních značek. Teoretická část je úvodem části praktické, ve které se věnuji značce Louis Vuitton a interpretuji dotazníkové šetření na téma luxus a Louis Vuitton, které bylo prováděno mezi českými spotřebiteli.
Keywords: Luxus; Značka; Marketingový mix ; Marketing; Ikona; Louis Vuitton
Thesis title: Marketing communication of the Louis Vuitton brand, the way to icon status
Author: Pašková, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor thesis "Marketing communication of the Louis Vuitton brand, the way to icon status" discusses the specifics of the Louis Vuitton brand, brand awareness and its iconic Monogram canvas among Czech respondents. The theoretical part defines the concept of brand, luxury and iconism and specifies the marketing mix of luxury brands. The theoretical part is an introduction to the practical part which is devoted to the brand of Louis Vuitton and interprets the questionnaire servey on the topic of luxury and Louis Vuitton, which was carried out among Czech consumers.
Keywords: Louis Vuitton; Marketing mix; Marketing; Icon; Luxury; Brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2015
Date of submission: 8. 2. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53322/podrobnosti

Files for download

    Last update: