The analysis marketing activities of the e-shops in selected segment

Thesis title: Analýza marketingových aktivit eshopů ve vybraném segmentu
Author: Adámek, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je analýza marketingových aktivit e-shopů ve vybraném segmentu. V tomto případě se jedná o oblast internetového marketingu. Zabývá se nástroji internetového marketingu, reklamou na internetu a sociálními médii. Cílem této práce je přiblížení problematiky internetového marketingu a provedení analýzy využívání nástrojů internetového marketingu ve vybraných e-shopech. Na základě této analýzy vytvořit soubor doporučení pro nový subjekt zvažující vstup na trh v daném segmentu. Teoretická část objasňuje samotný internetový marketing, jeho nástroje, techniky a způsoby komunikace. Praktická část začíná představením vybraných e-shopů. Navazující kapitoly jsou věnovány samotné analýze. V poslední části práce je sepsán soubor doporučení pro nový e-shop zvažující vstup na trh v oblasti cyklistiky. Závěr práce shrnuje analýzu a zhodnocuje, zda bylo dosaženo vytyčených cílů z úvodu práce. Za hlavní přínos své práce považuji provedení analýzy potencionální konkurence e-shopů a na základě výsledků podání konkrétních doporučení pro efektivní využívání internetového marketingu.
Keywords: analýza marketingových aktivit; SEO analýza; e-shop; Internetový marketing
Thesis title: The analysis marketing activities of the e-shops in selected segment
Author: Adámek, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sova, Martin
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor thesis is the analysis of marketing activities of the e-shops in selected segment, specifically the Internet marketing. It deals with the instruments of Internet marketing, Internet advertising services, and the social media. The study focuses on introducing the topic of Internet marketing. A complete analysis of the use of Internet marketing tools by potential competition and on the basis of the results make packages of recommendations for a new subject considering entering the market. The theoretical part introduces the Internet marketing itself, its instruments, techniques and ways of communication. The practical part begins with introducing e-shops which were selected for the analysis. Following parts, are professing to analysis. Suggestions for the subject considering entering the at the cycle market are made in the last part of the practical part. The ending summarizes the results of the analysis and evaluates if the objective of the thesis was achieved. The main contribution of this thesis should be the analysis of potential competition and on the basis of the results making suggestions and recommendations for the effective use of Internet marketing tools to the new online bicycle shop.
Keywords: e-shop; analysis marketing activities; Internet marketing; SEO analysis

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2016
Date of submission: 30. 5. 2016
Date of defense: 17. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56856/podrobnosti

Files for download

    Last update: