Green marketing and its impact on consumer behaviour

Thesis title: Green marketing a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie
Author: Gajdoš, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa venuje téme green marketingu, a ako tento druh marketingu vplýva na správanie spotrebiteľov. Detailne popisuje čo je green marketing a jeho súčasti, a taktiež popisuje negatívnu stránku green marketingu - greenwashing. Ďalej sa zaoberá témou spoločenskej zodpovednosti podnikov a nakoniec spotrebnému správaniu ľudí. V praktickej časti práce bol prevedený kvantitatívny výskum formou elektronického dotazníka, ktorého cieľom bolo zistiť povedomie ľudí z generácie Y o green marketingu. Ako vnímajú títo spotrebitelia ekologicky priateľské produkty na trhu a vplyv green marketingu na ich nákupné rozhodovanie.
Keywords: generácia Y; správanie spotrebiteľov; green marketing
Thesis title: Green marketing a jeho vliv na spotřební chování
Author: Gajdoš, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje tématu green marketingu, a jak tento druh marketingu ovlivňuje chování spotřebitelů. Detailně popisuje co je green marketing a jeho součásti, a také popisuje negativní stránku green marketingu - greenwashing. Dále se zabývá tématem společenské odpovědnosti podniků a nakonec spotřebnímu chování lidí. V praktické části práce byl proveden kvantitativní výzkum formou elektronického dotazníku, jehož cílem bylo zjistit povědomí lidí z generace Y o green marketingu. Jak vnímají tito spotřebitelé ekologicky přátelské produkty na trhu a vliv green marketingu na jejich nákupní rozhodování.
Keywords: generace Y; green marketing; chování spotřebitelů
Thesis title: Green marketing and its impact on consumer behaviour
Author: Gajdoš, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis is devoted to green marketing, and how this kind of marketing affects consumer behaviour. Describes in detail what is green marketing and its components, and also describes the negative part of green marketing - greenwashing. It also deals with the topic of corporate social responsibilty and in the last theoretical part with the consumer beahviour. In the practical part was created quantitative research in the form of online survey, which aimed at identifying people's awareness of green marketing knowleadge of green marketing, what opinion this consumers have about eco-friendly products and the impact of green marketing on buying decisions of young people.
Keywords: generation Y; green marketing; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2016
Date of submission: 2. 5. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56181/podrobnosti

Files for download

    Last update: