The brand as a way of life

Thesis title: Značka jako životní styl
Author: Kabíčková, Edita
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Urban, Bohumil
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce shromažďuje informace týkající se konkrétní obchodní značky a jejího působení na českém trhu. Podrobnou analýzou společnosti Quiksilver, její image a marketingové komunikace si práce klade za úkol zjistit, jak důležité je vytvořit kvalitní značku a kam až mohou sahat hranice dnešního marketingu. Součástí práce je analýza image společnosti a marketingových nástrojů, které firma využívá, pomocí studie dostupných dokumentů a dotazníkového šetření. Hlavním cílem práce je zachytit image značky Quiksilver na českém trhu. Závěrem je zhodnoceno aktuální působení značky na zkoumaném trhu a poskytnuty jsou i návrhy ke zlepšení.
Keywords: Image firmy; Psychologie; Quiksilver; Obchodní značka; Marketing
Thesis title: The brand as a way of life
Author: Kabíčková, Edita
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Urban, Bohumil
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis collects the information about concrete trademark and its marketing activities. By using the detailed analysis of Quiksilver Company its image and marketing communication the thesis indicates the importance of building a strong brand and shows how far can marketing goes. It includes analysis of the company´s image and marketing tools used by Quiksilver, through available documents and questionnaire survey. The main objective of this thesis is to capture the image of Quiksilver brandon the Czech market. The final section includes the evaluation of actual actions on the examined market and the provision of suggestions for improvement.
Keywords: Psychology; Marketing; Brand; Corporate image; Quiksilver

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2015
Date of submission: 2. 5. 2016
Date of defense: 10. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55348/podrobnosti

Files for download

    Last update: