Analysis of marketing communication of the Staropramen brand and determination of its archetype

Thesis title: Analýza marketingové komunikace značky Staropramen a určení jejího archtypu
Author: Pajerová, Hedvika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Doležalová , Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je určit klíčové znaky použité v konkrétní kampani společnosti Staropramen a na základě jejich působení na vybrané zástupce cílové skupiny tohoto podniku určit, v duchu kterého z archetypů tato kampaň komunikuje. Analyzovanou kampaní je komunikace společnosti realizovaná v průběhu roku 2014 při příležitosti oslav 145. výročí založení pivovaru na pražském Smíchově. Kampaň analyzuji pomocí kvalitativního marketingového výzkumu, metodou focus group založenou na zkoumání asociací. Zvláštní důraz je v práci kladen na význam archetypálního základu komunikace jako silného nástroje brand buildingu. Závěrem práce je určení archetypu, v duchu kterého v tomto případě společnost komunikuje. Tím je zástupce skupiny Žádný člověk není ostrov s názvem Jeden z nás. Práce je součástí komplexního sémiotického výzkumu značky Staropramen a její komunikace.
Keywords: brand building; archetypy; Staropramen; marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of marketing communication of the Staropramen brand and determination of its archetype
Author: Pajerová, Hedvika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Doležalová , Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to identify the key characters used in a marketing campaign of Staropramen and based on their impact on the selected members of target group of the company to determine what archetype this campaign use. Analyzed campaign is communication of the company implemented in 2014 to celebrate the 145th anniversary of the brewery in Smíchov. I analyze this campaign using qualitative marketing research, focus group method, based on associations. Special emphasis is placed on the importance of the archetype role as a powerful tool companies can use for brand building. Conclusion of this thesis is to determine the archetype that in this communication Staropramen uses. The archetype is representative of the group Nobody is lonely island called Everyman. This thesis is part of a complex semiotic research of Staropramen brand and its communication.
Keywords: Staropramen; marketing communication; brand building; archetypes

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 10. 2014
Date of submission: 23. 5. 2016
Date of defense: 15. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49964/podrobnosti

Files for download

    Last update: