The media image of tourism culture influenced by the domestic campaigns of the CzechTourism agency

Thesis title: Mediální obraz kultury v turismu ovlivněný domácími kampaněmi agentury CzechTourism
Author: Horáčková, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje obrazu české kultury ve vybraných českých periodikách, a to na základě domácích kampaní české centrály cestovního ruchu CzechTourism. V teoretické části práce je definována oblast destinačního managementu, marketingu, médií a činnosti agentury. Kvantitativní obsahová analýza a kvalitativní analýza monitorují, jak jsou výstupy agentury prezentovány veřejnosti prostřednictvím médií. Zjištění, která výzkum přinesl, potvrdila nebo vyvrátila stanovené hypotézy. Jiná výzkumná metoda pak hlouběji zjišťovala způsob informování o českých kulturních hodnotách. Komplexní pohled na problematiku byl završen formulováním seznamu doporučení a návrhů, pomocí nichž by mohl být, doposud nedostatečný a částečně zkreslený, mediální obraz kampaní a aktivit rozšířen a zlepšen.
Keywords: mediální analýza; CzechTourism; turismus; kampaň; kultura
Thesis title: The media image of tourism culture influenced by the domestic campaigns of the CzechTourism agency
Author: Horáčková, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is dedicated to the image of the Czech culture represented in a variety of the Czech newspapers. This image is based on the domestic campaigns created by the CzechTourism agency. The theoretical part encompasses the definition of destination management, marketing, media and the activities of the agency. Quantitative content analysis and qualitative analysis research how the agency´s outlets are presented to the public via media. The defined hypotheses are verified or disproved by the conclusions of the research. Another research method is used later on to reconnoitre the way media inform about Czech cultural values. In the end, a complex overview is ended with a list of recommendations and suggestions. Based on the results, the present insufficient and distorted image of the campaigns could be improved and extended possibly.
Keywords: CzechTourism agency; campaign; tourism; media analysis; culture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2014
Date of submission: 18. 1. 2016
Date of defense: 15. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49749/podrobnosti

Files for download

    Last update: