Product placement as a marketing tool

Thesis title: Product placement jako marketingový nástroj
Author: Kincl, Albert
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Beneš, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je konkretizovat realizaci procesu umisťování výrobků do televizního vysílání s hlavním zaměřením na české prostředí. Analyzovat product placement jako marketingový nástroj a představit jeho možné formy a aktuální trendy. Přiblížit vývoj této marketingové komunikace a v neposlední řadě pojednat o pozitivech a negativech této specifické formy reklamy. Dále je pomocí dotazníkového šetření proveden výzkum ohledně vnímání product placementu v seriálech, sportovních přenosech a jiných televizních pořadech v České republice. Zjišťuje, jak je pojem znám a chápán v českém prostředí a z těchto poznatků jsou v závěru práce vyvozena případná opatření pro následnou možnost zlepšení realizace umisťování brandu nebo výrobků do televizního vysílání.
Keywords: product placement; televizní vysílání; marketingový nástroj
Thesis title: Product placement as a marketing tool
Author: Kincl, Albert
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Beneš, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to describe thoroughly the execution of a product placement process in TV broadcasting with focus on the Czech Republic. So as to analyse product placement as a marketing tool and to introduce its possible forms and current trends. Moreover, to explain the development of this marketing communication and last but not least, discuss the strengths and weaknesses of this specific form of advertisement. Furthermore, questionnaire analysis is used to research the reception of product placement in TV series, sports broadcasting and other TV shows in the Czech Republic. It investigates the level of awareness and understanding of this phenomenon in the Czech landscape and these findings are main basis for the implications suggested for the improvement of brand or product placement strategies in TV broadcasting.
Keywords: product placement; marketing tool; TV broadcasting

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2015
Date of submission: 20. 5. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55511/podrobnosti

Files for download

    Last update: