behavior when purchasing an apartment

Thesis title: Kupní chování při nákupu bytu
Author: Tóth, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměří na marketingovou komunikaci v dynamickém prostředí trhu nemovitostí Praze. Práce bude zaměřena především na byty, které by se daly nazvat typickými, a tedy nevybočují z normálu netradiční konstrukcí či polohou. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy marketingu a marketingové komunikace. Hlavní pozornost bude věnována komunikační strategii a komunikačnímu mixu. Praktická část se zaměří na průzkum pražské online inzerce pomocí předem stanovených kvantifikovatelných ukazatelů. Tento rozbor bude proveden na jednom z hlavních českých portálů pro vyhledávání nemovitostí sreality.cz. Dále bude proveden návrh změn pro zlepšení situace v online komunikaci nemovitostí. Cílem této práce je analýza informací použitelných při nákupu bytu tradičním zájemcem. Dále také přinese návrh potenciální změny pro pozitivní dlouhodobý vývoj české online inzerce.
Keywords: marketingová komunikace; zákazníci; nemovitosti; komunikační strategie; marketing; realitní kancelář
Thesis title: behavior when purchasing an apartment
Author: Tóth, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis will focus on marketing communication in a dynamic real estate enviroment in Prague. Work will focus on housing, which could be called typical, and therefore does not deviate from the normal structure or by unusual location. The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part defines basic concepts of marketing and marketing communication. The main attention will be put into communication strategy and communication mix. The practical part will focus on analysis of Prague online advertisiment using predetermined quantifiable indicators. This analysis will be done on one of the main Czech portals for real estate search sreality.cz. Furthermore, there will be proposal for changes to improve the situation in the real estate online communication. This work aims to analyze the information that are useful when buying a flat. It also brings a draft of potential changes to positive long-term development of Czech online advertising.
Keywords: communication strategies; marketing; marketing communication; customers; real estates

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2016
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56431/podrobnosti

Files for download

    Last update: