Marketing of tobacco products in Czech Republic and its future after legal changes covered in Tobacco Product Directive in 2016

Thesis title: Marketing tabákových výrobků v České republice a jeho budoucnost po legislativních změnách směrnice o tabákových výrobcích v roce 2016
Author: Slavíček, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se detailně zaměřuje na specifika marketingu na trhu cigaret v České republice, který je silně ovlivněn regulací reklamy na tabákové výrobky. Mezi nejnovější přijaté regulace patří směrnice o tabákových výrobcích 2014/40/EU, která nabyde účinnost v červenci 2016 a podstatně ovlivní marketing tabákových výrobků. Diplomová práce mimo jiné také představí legislativní změny obsažené ve směrnici, zjistí jejich dopady na trh tabákových výrobků a navrhne dílčí řešení v jednotlivých částech marketingové mixu tabákových výrobků.
Keywords: Marketing tabákových výrobků; Regulace reklamy ; Směrnice o tabákových výrobcích 2014/40/EU
Thesis title: Marketing of tobacco products in Czech Republic and its future after legal changes covered in Tobacco Product Directive in 2016
Author: Slavíček, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Masters thesis will provide insight into specifics of marketing of tobacco products which is heavily influenced by tobacco advertising regulation. The newest adopted regulation on the European Union level is Tobacco Product Directive 2014/40/EU which comes into force July 2016. The directive will substantiously influence current marketing of tobacco products. Masters thesis will also introduce legal changes covered by the directive, research its possible impacts on the tobacco market and propose new solutions for relevant parts of tobacco marketing mix.
Keywords: Marketing of tobacco products; Advertising regulation ; Tobacco Products directive 2014/40/EU

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 3. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52628/podrobnosti

Files for download

    Last update: