Analysis of marketing communication of organ concerts in St. Francis church in Prague

Thesis title: Analýza marketingové komunikace varhanních koncertů v kostele sv. Františka v Praze
Author: Šitavancová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se soustředí na problematiku marketingové komunikace varhanních koncertů, které pořádá společnost JCH ART AGENCY PRAGUE, s. r. o., s cílem navrhnout opatření k jejímu zefektivnění. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. V první části jsou teoreticky vymezeny pojmy marketing a marketingová komunikace s důrazem na specifika v oblasti kultury, konkrétně v performativním umění. Navazující praktická část se zaměřuje na produkt varhanních koncertů v kostele sv. Františka a jejich marketingovou komunikaci. Metodou dotazníkového šetření a analýzy konkurence jsou zjištěny nedostatky v marketingové komunikaci koncertů, na jejichž základě jsou formulována optimalizační řešení.
Keywords: reklama; marketingová komunikace; marketing kultury; performativní umění
Thesis title: Analysis of marketing communication of organ concerts in St. Francis church in Prague
Author: Šitavancová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the issue of marketing communication of organ concerts which are organised by the company JCH ART AGENCY PRAGUE, s. r. o with the aim of proposing arrangements to make it more efficient. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the fist part terms such as marketing and marketing communication are defined with the emphasis on culture, specifically performing arts. The following practical part focuses on the product of organ concerts in St. Francis church and its marketing communication. The methods of questionnaire examination and competition analysis are used to point out the imperfections in the marketing communication which serve as a base for improving suggestions.
Keywords: cultural marketing; advertising; performing arts; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2015
Date of submission: 9. 5. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55623/podrobnosti

Files for download

    Last update: