The influence of retargeting on customer decision

Thesis title: Vliv retargetingu na rozhodování zákazníků
Author: Kopková, Ivana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Murčo, Dušan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá retargetingem, druhem cílení internetové reklamy. Práce je rozdělena na dva celky. Teoretická část je výkladem základních pojmů spojených s internetovou reklamou, možnostmi cílení internetové reklamy a představení retargetingu. Praktická část zhodnocuje účinnost retargetingového cílení a jeho vnímání internetovými uživateli na základě expertních rozhovorů a průzkumu mezi uživateli internetu, analyzuje český knižní e-shop a jeho retargetingové kampaně na sociální sítí Facebook a remarketingové kampaně. Na základě analýzy, expertních rozhovorů a průzkumu jsou společnosti formulována doporučení k dalšímu využití retargetingových a remarketingových kampaní.
Keywords: online reklama; online marketing; cílení reklamních kampaní; retargeting; remarketing
Thesis title: The influence of retargeting on customer decision
Author: Kopková, Ivana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Murčo, Dušan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on retargeting, a type of targeted Internet advertising. This paper is divided into two parts. The theoretical part explains the basic terms of Internet advertising and targeting options and introduces remarketing. The practical part evaluates the effectiveness of retargeting and its perception among Internet users; all this based on expert interviews and Internet users survey. This part also analyses Facebook retargeting campaigns and other remarketing campaigns of a Czech book e shop. Recommendations regarding further use of retargeting and remarketing campaigns are given to this e shop based on the analysis, the expert interviews and the survey.
Keywords: targeted online campaigns; online marketing ; online advertising; remarketing; retargeting

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55386/podrobnosti

Files for download

    Last update: