Ad Blocking and its Effects

Thesis title: Blokování internetové reklamy a jeho hrozby
Author: Komárek, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Bartůněk, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá jevem blokováním reklamy na internetu. Popisuje, jaké má reklama na internetu postavení v rámci marketingové komunikace a představuje trend blokování reklamy. Práce je věnovaná odhadu budoucího vývoje obchodu s internetovou reklamou s ohledem na blokování reklamy a sestavení návrhu doporučení pro vydavatele obsahu. V práci je zhodnocena současná situace blokování reklamy na internetu v České republice a v zahraničí. Práce analyzuje chování uživatelů internetu a způsoby použití blokujících nástrojů. Přínosem této práce je zhodnocení trendu blokování reklamy na internetu, odhadnutí dalšího vývoje internetové reklamy a návrh řešení pro vydavatele na základě expertních rozhovorů.
Keywords: využívání dat; blokování reklamy; online marketing; rozšíření do prohlížečů; ad block; vydavatelé obsahu; ad blocking; plošná reklama; whitelist
Thesis title: Ad Blocking and its Effects
Author: Komárek, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Bartůněk, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyses the ad blocking phenomenon and explains the importance of online advertising as a part of the marketing communication. The aim of the thesis is to predict the future of online marketing in connection with the ad blocking trend and suggest recommendations for online publishers. In addition, user behaviour is analysed. The analysis is based on a survey filled out by internet users. The main results from the thesis include a comprehensive analysis of ad blocking, estimation of future development and a summary of solutions for publishers on the ground of qualitative research with online marketing experts.
Keywords: Whitelist; Online Marketing; Extensions; Display Advertising; Ad Blocking; Ad Block; Publisher; Data Usage

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 7. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 1. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53644/podrobnosti

Files for download

    Last update: