The Analysis of User's Behavior and Performance of the Selected E-shop

Thesis title: Analýza chování uživatelů a výkonnosti vybraného elektronického obchodu
Author: Pelikán, Hugo
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Burian, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou chování uživatelů a výkonností vybraného elektronického obchodu. Teoretická část práce charakterizuje nakupování online v České republice, obchodní účinnost webových stránek a nejdůležitější zdroje návštěvnosti elektronických obchodů. Aplikační část se věnuje konkurenčnímu srovnání z pohledu zákazníků, atraktivity nabídky a cen. Dále práce s využitím webové analytiky a uživatelského testování charakterizuje chování uživatelů a vyhodnocuje účinnost jednotlivých online marketingových kanálů. Závěr práce je věnován doporučením, jejichž cílem je zvýšení výkonnosti konkrétního elektronického obchodu.
Keywords: webová analytika; e-commerce; online marketing
Thesis title: The Analysis of User's Behavior and Performance of the Selected E-shop
Author: Pelikán, Hugo
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Burian, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the behavior of users and the performance of the selected e-shop. The theoretical part of the thesis characterizes online shopping in the Czech Republic, commercial effectiveness of websites, and the most important online website traffic sources. The applied part of the thesis is devoted to competitive comparisons of attractiveness of supply and prices from the customer's perspective. The next part of the thesis characterizes user´s behavior and evaluates the effectiveness of various online marketing channels by using web analytics and user testing. The conclusion is devoted to recommendations aimed at increasing the performance of the particular e-shop.
Keywords: e-commerce; online marketing; web analytics

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 5. 2015
Date of submission: 6. 5. 2016
Date of defense: 15. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53021/podrobnosti

Files for download

    Last update: