Analysis of the Satisfaction and Customers´s Requirements in Specific Enterprise

Thesis title: Analýza spokojenosti a požadavků zákazníků v konkrétní firmě
Author: Jirák, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koliš, Karel
Opponents: Jiřinová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá koncepcí řízení vztahů se zákazníky s důrazem na jejich požadavky a z toho plynoucí spokojenost. Zdůrazňuje důležitost vztahu se zákazníkem v silně konkurenčním prostředí. Cílem práce je zjistit požadavky zákazníků, a na jejich základě vytvořit doporučení pro zlepšení a tím i zvýšení spokojenosti zákazníků konkrétní firmy. Teoretická část je zaměřená na vymezení pojmu CRM včetně jeho historie a přínosů pro firmu. Dále poukazuje na důležitost určení hodnoty pro zákazníka a hodnoty zákazníka pro firmu. Řeší také význam stratifikace a segmentace zákazníků a v poslední řadě se věnuje spokojenosti zákazníka. V praktické části je vytvořená analýza zákazníků z hlediska jejich národnosti a zdroje, odkud přicházejí. Dále jsou zde vyhodnoceny požadavky a spokojenost zákazníků na základě recenzí. V závěru praktické části jsou pak samotná doporučení.
Keywords: Hodnota pro zákazníka; Řízení vztahů se zákazníky; Spokojenost; Požadavky zákazníka
Thesis title: Analysis of the Satisfaction and Customers´s Requirements in Specific Enterprise
Author: Jirák, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koliš, Karel
Opponents: Jiřinová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deal with customer relationship management aimed on customer´s requirements and satisfaction. It emphasized the importance of customer relationship management in highly competitive enviroment. The aim is to identify customer requirements, and on this basis to develop recommendations for improvement, which improving customer satisfaction of a specific company. The theoretical part is focused on the definition of CRM, including it´s history and benefits for the company. Further, it highlights the importance of determining the value for the customer and the customer value for the company. It also addresses the importance of stratification, segmentation of customers and dedicated to customer satisfaction. The practical part is created by the analysis of customers in terms of their nationality and the source from which they come. There are also analyzed the requirements and customer satisfaction based on reviews. Practical part is ended by recommendations for the company.
Keywords: Customer relationship management; Satisfaction; Customer´s value; Customer´s needs

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2016
Date of submission: 1. 6. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57069/podrobnosti

Files for download

    Last update: