Analysis of customer processes in a particular organisation in order to achieve their effectiveness and automation

Thesis title: Analýza zákaznických procesů v konkrétní organizaci pro jejich zefektivnění a automatizaci
Author: Sládek, Jaroslav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koliš, Karel
Opponents: Procházka, David Anthony
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na detailní analýzu vnitropodnikových procesů konkrétní organizace orientovaných na zákazníka, zpracované z důvodu jejich nefunkčnosti. Ke zpracování sledovaných činností je využito standardizovaných metod a modelů za účelem identifikace míst pro jejich zefektivnění. Teoretická část se věnuje disciplíně řízení vztahů se zákazníky, její filosofii, včetně definice základních pojmů spojených s problematikou přechodu ke strategii CRM. Praktická část prezentuje základní informace analyzované společnosti, na které navazuje vyhodnocením současné situace. Analýza procesů je doplněna o subjektivní hodnocení sledovaných procesů a návrhy na jejich přepracování. Závěrečný výstup práce je tvořen nově navrženými procesy zmapovaných v diagramech a stanovený postup změn pro dosažení požadovaných výsledků.
Keywords: Proces; Řízení vztahů se zákazníky; Zavedení standardů; Zákazník
Thesis title: Analysis of customer processes in a particular organisation in order to achieve their effectiveness and automation
Author: Sládek, Jaroslav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koliš, Karel
Opponents: Procházka, David Anthony
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis has an imminent focus on detailed analysis of internal company processes of a particular customer oriented organisation resolved due their unfunctionality. For modification of monitored activities are used diverse standardized methods and models in order to find possibilities for their improvement. The theoretical part is dedicated to the discipline of Customer Relationship Management itself, its philosophy, and defines elementary terms related to the problematics of accepting the CRM strategy. Practical part presents basic information about the analyzed company, followed by a current situation analysis. Processes analysis includes subjective evaluation of monitored processes and its suggestions for their reworking. The final outcome of the work constists in presenting newly designed processes mapped in graphical diagrams. In addition, following check list of needed step-by-step development, in order to achieve desired changes, is presented by the end of the work.
Keywords: Customer; Process; Customer Relationship management; Standardization

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 1. 2016
Date of submission: 1. 5. 2016
Date of defense: 16. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56956/podrobnosti

Files for download

    Last update: