Creation and experimental verification of portfolio teaching aids in accounting
Thesis title: | Návrh a experimentální ověření portfólia učebních pomůcek v účetnictví |
---|---|
Author: | Bromová, Michaela |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Krpálková Krelová, Katarína |
Opponents: | Berková, Kateřina |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá problematikou didaktických pomůcek ve výchovně vzdělávacím procesu. V první části je pozornost věnována analýze funkcí didaktických pomůcek a míře významnosti jejich postavení ve výuce. Seznámí nás se všemi teoretickými znalostmi, které by měl každý z pedagogů znát, ještě před tvorbou a zařazením příslušné pomůcky do hodiny. Kromě teorie poskytuje i základní pohled do současného moderního pojetí těchto didaktických prostředků. Dále je zde rozebrána tato oblast z hlediska experimentálního ověření účinnosti učebních pomůcek ve vyučování. Tento výzkum ukazuje, jak velkou či malou úroveň důležitosti má tento prostředek v celém výchovně vzdělávacím procesu a jaké ostatní výsledky byly po intenzivním zařazování učebních pomůcek do hodin účetnictví dosaženy. Detailní rozbor poukáže na všechny změny a tendence, které zavládly v průběhu realizace experimentu a také po jeho ukončení. Na závěr nechybí ani rady a doporučení, sestavené na základě hodnocení výsledků, které byly dosaženy v rámci pedagogického experimentu. |
Keywords: | pedagogický experiment; účinnost; učební pomůcky; didaktický proces |
Thesis title: | Creation and experimental verification of portfolio teaching aids in accounting |
---|---|
Author: | Bromová, Michaela |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Krpálková Krelová, Katarína |
Opponents: | Berková, Kateřina |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This diploma thesis deals with the issue of teaching aids in the educational process. The attention in the first part of the work is paid to the analysis of the teaching aids functions and to the significance degree of their position in teaching. The work makes us acquainted with all the theoretical knowledge every teacher should know even prior to the creation and inclusion of relevant teaching aid within a lesson. In addition to the theory diploma thesis also provides a basic insight into the current modern concept of these didactic means. Furthermore, this area is analysed here from the point of view of experimental verification of the in teaching. This research shows how big or small the level of importance this resource has throughout the educational process and what other results there were achieved after an intensive spooling of teaching aids to lessons of accountancy. A detailed analysis pointing out all the changes and the tendencies that reign in the course of the implementation of the experiment and also after its termination. In conclusion, there is also advice and recommendations, compiled on the basis of the evaluation results that have been achieved in the framework of the pedagogical experiment. |
Keywords: | teaching aids; pedagogical experiment; effectiveness; didactic process |
Information about study
Study programme: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 10. 11. 2015 |
---|---|
Date of submission: | 31. 5. 2016 |
Date of defense: | 8. 6. 2016 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/55164/podrobnosti |