New trends in direct marketing and application on a specific e-shop

Thesis title: Nové trendy v direct marketingu a jejich aplikace na konkrétní e-shop
Author: Frank, Štěpán
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Paulíček, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá novými trendy z obsahového hlediska v direct marketingu a jejich implementaci na konkrétní e-shop. Její hlavní část je věnována jednotlivým nástrojům direct marketingu, neboť právě skrze nástroje lze oslovit zákazníky. Cílem této práce je především použití trendů a následné ověření jejich funkčnosti a efektivity z hlediska možnosti zvýšení zisku nebo návštěvnosti. Teoretická část se zabývá zařazením direct marketingu v disciplíně marketingové komunikace a jeho důkladnějšímu popisu. Především jsou popsány jednotlivé nástroje a trendy. V praktické části je prezentován průběh vytváření kampaní a jejich vyhodnocení. Z průběhu a vyhodnocení vyplývá, že použití trendů mělo vliv na výsledky. Na základě těchto pozorování jsou provozovateli podána doporučení do budoucnosti.
Keywords: direct marketing; marketingová kampaň; nové trendy; Marketingová komunikace
Thesis title: New trends in direct marketing and application on a specific e-shop
Author: Frank, Štěpán
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Paulíček, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with new trends from a content point of view of direct marketing and implementation to the specific e-shop. Its main part is dedicated to individual tools of direct marketing, because through those tools can company reach customers. The aim of this work is the use of trends and subsequent verification of their functionality and efficiency in terms of the possibilities of increasing profit or attendance. The theoretical part deals with the inclusion of direct marketing in the discipline of marketing communications and its depth description. Especially describes the individual tools and trends. In the practical part is presented proces of the campaign creation and evaluation. The process and assessment shows that the use of the trends affected the results. Based on these observations were made recommendations for the future to the owner.
Keywords: new trends; Marketing communication; direct marketing; marketing campaign

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 7. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54583/podrobnosti

Files for download

    Last update: