Brand Personality in a Social Networking Environment

Thesis title: Osobnost značky v prostředí sociálních sítí
Author: Kučerová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit, jak firmy působící v oblasti FMCG respektují při propagaci na sociálních sítích osobnost své značky a zda je v souladu s jejich komunikací v jiných typech médií. Dílčím cílem je posoudit, jak se názory různých marketingových odborníků na tuto problematiku odlišují. Teoretická část je zpracována na základě sekundárních zdrojů informací, především odborných publikací. V praktické části jsou shrnuty poznatky z kvantitativní obsahové analýzy a expertních rozhovorů se zaměstnanci jednotlivých firem, na jejichž základě je v závěru práce uvedeno shrnutí a navrženo možné vylepšení.
Keywords: Brand; Osobnost značky; Identita značky
Thesis title: Brand Personality in a Social Networking Environment
Author: Kučerová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of the thesis is to evaluate how FMCG companies respect the personality of the brand during promotion on social networks, and whether it is consistent with their communication in other types of media. The partial aim is to assess how opinions of marketing experts are different. The theoretical part is prepared on the basis of secondary sources of information, especially professional publications. The practical part summarizes the findings from quantitative content analysis and expert interviews with employees of companies. Based on these interviews a summary and suggested possible improvements is in the conclusion of the thesis.
Keywords: Brand; Brand Identity; Brand Personality

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2015
Date of submission: 1. 1. 2016
Date of defense: 14. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53200/podrobnosti

Files for download

    Last update: