Consumer behaviour in the market of financial advisory focused on the company OVB Allfinanz, a.s

Thesis title: Spotřební chování na trhu finančního poradenství se zaměřením na společnost OVB Allfinanz, a.s
Author: Látalová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Chalupecký, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je, pomocí marketingového výzkumu v oblasti finančního poradenství, získat poznatky ze tří výzkumných oblastí, ty jsou chování spotřebitelů na finančním trhu, vztah spotřebitelů k finančnímu poradenství a znalost společnosti OVB Allfinanz, a.s. mezi spotřebiteli a zkušenosti s jejich poradci. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část popisuje především obecné poznatky z problematiky a je zaměřena na spotřební chování, marketing služeb, marketingovou komunikaci, marketingový výzkum a trh finančního poradenství v ČR. V úvodu praktické části je představena společnost OVB Allfinanz a její hlavní konkurenti na trhu. Hlavní částí je kvantitativní výzkum v oblasti finančního poradenství, kde jsou analyzovány získané údaje z dotazníkového šetření. Ty jsou poté vyhodnoceny a na jejich základě jsou vyhotovena doporučení pro společnost OVB Allfinanz.
Keywords: Spotřební chování; marketingový výzkum; marketing; finanční poradenství
Thesis title: Consumer behaviour in the market of financial advisory focused on the company OVB Allfinanz, a.s
Author: Látalová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Chalupecký, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this master's thesis is, through marketing research in the field of financial advisory, to gain knowledge of the three research areas, which are consumer behaviour on the financial market, consumer attitude to financial advisory services and consumer knowledge of the company OVB Allfinanz, a.s. and their experience with company's consultants. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part describes general knowledge of the topic and focuses on consumer behaviour, marketing of services, marketing communication, marketing research and financial advisory market in the Czech Republic. In the beginning of the practical part, there are introduced the company OVB Allfinanz and their main competitors on the market. The main part covers quantitative research, where are analysed data obtained from a questionnaire survey. These data are then evaluated and based on them some recommendations are suggested to the company OVB Allfinanz.
Keywords: Consumer behaviour; marketing research; marketing; financial advisory

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2015
Date of submission: 20. 5. 2016
Date of defense: 14. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55318/podrobnosti

Files for download

    Last update: