Market Analysis of Mobile Educational Applications for Preschool Children

Thesis title: Analýza trhu mobilních vzdělávacích aplikací zaměřených na děti předškolního věku
Author: Blahušová, Anežka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Márai, Matouš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje aktuálnímu tématu mobilních aplikací se zaměřením na vzdělávací aplikace pro děti předškolního věku. Úvodní část práce se zabývá aplikačním ekosystémem, kupním rozhodovacím procesem a marketingem mobilních aplikací v teoretické rovině, následující kapitoly jsou poté zaměřeny na vlastní výzkum. Cílem práce je zhodnotit situaci na trhu aplikací ve světě a v České republice se zaměřením na vzdělávací aplikace pro děti a zároveň odhalit, jaký mají rodiče dětí ve věku do 6 let vztah ke stahování dětských aplikací ve smyslu projevů kupního chování, postoje ke stahování aplikací, způsobu výběru aplikací a užívání aplikací. V závěru práce je uvedeno shrnutí získaných poznatků a návrh možných opatření vyplývajících z provedeného výzkumu.
Keywords: Mobilní aplikace; kupní rozhodovací proces; Mobilní distribuční platforma
Thesis title: Market Analysis of Mobile Educational Applications for Preschool Children
Author: Blahušová, Anežka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Márai, Matouš
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is devoted to the topic of mobile applications focusing on educational applications for preschoolers. The introductory part deals with the theory of application ecosystem, purchase decision-making process, and marketing of mobile applications. The following chapters are focused on primary and secondary research. The aim of thesis is to analyze the situation on mobile application market worldwide and in the Czech Republic with a focus on educational applications for children. More importantly, it intends to reveal parent's attitudes toward downloading applications for their children up to age six. The conclusion is a summary of acquired knowledge and the proposal of possible measures resulting from the research.
Keywords: Mobile Aplications; Customer decision process; App Store

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 14. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55369/podrobnosti

Files for download

    Last update: