Optimization of Triola Plc. Loyalty Programme

Thesis title: Optimization of Triola Plc. Loyalty Programme
Author: Wachtlová, Dominika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Dohnal, Petr
Thesis language: English
Abstract:
The aim of this thesis is to suggest optimizations for Triola Plc. loyalty program based on theoretical understanding of loyalty and its role in success of a company, as well as numer-ous practical analyses. The thesis is divided into two main parts. The first part overviews the theoretical knowledge about consumer loyalty and how loyalty program can be an ef-fective tool in building said loyalty. The second part is formed of variety of practical anal-yses, including analysis of Triola sales data, data mining analysis using MML-TGI data ana-lyser, consumer survey and lastly benchmarking analysis. The last chapter is a synthesis of the theoretical and practical parts and suggest recommendations for Triola loyalty program based on the insights gathered throughout the whole thesis.
Keywords: customer loyalty; loyalty programs; consumer satisfaction; loyalty program optimization
Thesis title: Optimalizace věrnostního programu společnosti Triola a.s
Author: Wachtlová, Dominika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Dohnal, Petr
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této práce je navrhnout optimalizaci pro věrnostní program společnosti Triola. Návrhy pro optimalizaci vychází jak z teoretického porozumění tématu věrnosti, tak z řady praktických analýz. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je přehledem teoretických poznatků o věrnosti spotřebitelů a nastiňuje jak tato věrnost může být kultivována pomocí věrnostních programů. Druhá část je tvořena řadou praktických analýz, včetně analýzy prodejních dat Trioly, analýzy dat z MML-TGI, spotřebitelského průzkumu a nakonec srovnání s jinými věrnostními programy na českém trhu. Poslední kapitola je syntézou teoretické a praktické části a navrhuje doporučení pro Triola Klub na základě poznatků shromážděných v průběhu celé práce.
Keywords: spotřebitelská věrnost; věrnostní program; spokojenost spotřebitele; optimalizace věrnostního programu

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 7. 2015
Date of submission: 2. 5. 2016
Date of defense: 9. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53643/podrobnosti

Files for download

    Last update: