Increasing the efficiency of advertising on Facebook by using decision trees

Thesis title: Zvyšování efektivity inzerce na Facebooku pomocí rozhodovacích stromů
Author: Randus, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vraná, Lenka
Opponents: Jašek, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce má za cíl pomocí pokročilých statistických data-miningových metod zvýšit efektivitu marketingových kampaní vedených na sociální síti Facebook. Za tímto účelem jsem získal data z marketingové kampaně elektronického obchodu z oblasti módy, na které jsem aplikoval metodu rozhodovacích stromů. V teoretické části se práce zabývá metodami, které byly použity pro analýzu dat, tedy rozhodovacími stromy a metodami, které vycházejí z teorie výběrového šetření, které byly nezbytné při úpravě dat. Rovněž bude nastíněna oblast výkonnostního online marketingu. V praktické části bude popsána aplikace zvolených metod a tvorba modelu. V závěru se bude práce snažit na základě vytvořeného modelu odpovědět na otázku, jak co nejefektivněji inzerovat na sociální síti Facebook.
Keywords: Online výkonnostní marketing; reprezentační metody; rozhodovací stromy
Thesis title: Increasing the efficiency of advertising on Facebook by using decision trees
Author: Randus, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vraná, Lenka
Opponents: Jašek, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis aims to increase the efficiency of Facebook marketing campaigns, having used advanced statistical methods. For this purpose, I gathered data from Facebook marketing campaign of a fashion online store. In the theoretical part, the thesis addresses methods which were used for data analysis (decision trees) and also covers sampling methods which were used for model adjustments. In addition, the thesis describes the field of online performance marketing. The practical part is devoted to the application of decision trees and the creation of decision model on the data gathered in the beginning. Finally, the thesis answers the question how to advertise on Facebook as efficiently as possible, based on the output from my decision model.
Keywords: online performance marketing; sampling methods; Decision trees

Information about study

Study programme: Kvantitativní metody v ekonomice/Statistické metody v ekonomii
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Statistics and Probability

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2015
Date of submission: 1. 5. 2016
Date of defense: 13. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57067/podrobnosti

Files for download

    Last update: