Maranatha: the non-profit organization and marketing

Thesis title: Nezisková organizace Maranatha a její marketing
Author: Thomas, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Malcová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá specifiky marketingové komunikace neziskové organizace s křesťanským zaměřením. Cílem práce je zhodnocení efektivity využívaných komunikačních nástrojů. Teoretická část vymezuje neziskový sektor v České republice, popisuje současné právní formy neziskových organizací a zohledňuje jejich novou právní úpravu. Teorie dále vymezuje pojmy marketing, marketingová komunikace, formy komunikace neziskových organizací a použitelnost webových stránek. Praktická část představuje křesťanský spolek Maranatha, marketingový mix dvou vybraných projektů a srovnává jejich komunikační prostředky s fundraisingovým projektem humanitární organizace ADRA. Závěr obsahuje hodnocení využívaných komunikačních prostředků včetně webových stránek a doporučení k jejich vylepšení.
Keywords: nezisková organizace; marketingový mix; křesťanský spolek; marketingová komunikace
Thesis title: Maranatha: the non-profit organization and marketing
Author: Thomas, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Malcová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelors Thesis is concentrated on the specifics of marketing communications of a Christian non-profit organization. The objective for this Thesis is to grasp the effectiveness of the used communication tools. The theoretical section maps out the non-profit sector in the Czech Republic, describes the current legal platforms for non-profit organizations, and takes into consideration the new legal adjustments. Then it defines marketing terminology, the forms of communication used by non-profit organizations, and the usability of web pages. The applied section brings forth the Christian organization Maranatha, a marketing mix of two of the companies chosen projects making a comparison of the communication tools with the fundraising project of the humanitarian organization ADRA. The conclusion includes an evaluation of the communication tools used, including the web page, and suggestions for improvement.
Keywords: Christian organization; Marketing Communications; Marketing mix; Non-profit organization

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2016
Date of submission: 26. 5. 2016
Date of defense: 20. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56546/podrobnosti

Files for download

    Last update: