Role of Cultural Tourism in Marketing of Castles and Chateaus

Thesis title: Role kulturního turismu v marketingu hradů a zámků
Author: Kejvalová, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dianová, Markéta
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce Role kulturního turismu v marketingu hradů a zámků se zabývá procesy koordinace a řízení marketingových aktivit. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy týkající se tématu kulturního turismu a marketingová komunikace. Navazující praktická část je aplikací teoretických poznatků na dva vybrané hrady, Karlštejn a Rožmberk. Tato část obsahuje analýzu základních podmínek existence a rozvoje turismu, a používané marketingové nástroje. Závěrečná část shrnuje přednosti a problémy na obou hradech a na základě předchozí analýzy a doporučuje možné kroky, které by mohly vést ke zlepšení postavení destinace na trhu turismu.
Keywords: Propagace; Marketingová komunikace; Kulturní turismus; Marketing; Event
Thesis title: Role of Cultural Tourism in Marketing of Castles and Chateaus
Author: Kejvalová, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dianová, Markéta
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis called: Role of cultural tourism in marketing of castles and chateaus is focused on coordination processes and marketing management. The theoretical part defines basic notions related to cultural tourism and marketing communication. Practical part of the thesis is application of theoretical findings on two selected castles: Karlštejn and Rožmberk. This part includes an analysis of basic conditions of existence and development of tourism and useable marketing tools. The final part summarizes all the advantages and issues of both castles and draws a set of recommendations which could lead to improving the position of the destination on the tourism market.
Keywords: Marketing; Event; Promotion; Marketing communication; Cultural tourism

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2016
Date of submission: 31. 5. 2016
Date of defense: 17. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55831/podrobnosti

Files for download

    Last update: