Use of Marketing Mix in Book Publishing House

Thesis title: Využití marketingového mixu v knižním nakladatelství
Author: Pažúrová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Zelený, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na marketing středně velkého knižního nakladatelství Kniha Zlín. Cílem práce je analyzovat nástroje komunikačního mixu, tyto nástroje zhodnotit a navrhnout doporučení, která by komunikaci nakladatelství se zákazníky mohla vylepšit. V úvodní části je pozornost věnována vymezení marketingových pojmů a marketingového mixu se zaměřením na knižní trh, dále se pak práce věnuje specifikaci českého knižního trhu. Praktická část práce je zaměřena na nakladatelství Kniha Zlín, zahrnuje popis společnosti a analýzu komunikačních nástrojů, na kterou navazuje zhodnocení komunikačního mixu a doporučení pro jeho zefektivnění.
Keywords: knižní marketing; Kniha Zlín; marketing; knižní trh; nakladatelství
Thesis title: Use of Marketing Mix in Book Publishing House
Author: Pažúrová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Zelený, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the marketing of the medium-sized publishing house Kniha Zlin. The aim is to analyse communication mix, to assess these tools and to propose recommendations that would help to improve the communication with customers. In the first part the thesis focuses on the definition of the marketing concepts and marketing mix as well as it focuses on the specification of the Czech book market. The practical part is focused on publishing house Kniha Zlin and includes company descriptions and analysis of its communication tools, followed by the evaluation of the communication mix and its recommendations for streamlining.
Keywords: book publishing; Kniha Zlin; book marketing; book market; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2016
Date of submission: 31. 5. 2016
Date of defense: 20. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56345/podrobnosti

Files for download

    Last update: