Management of Amateur Bands in the Czech Republic

Thesis title: Management amatérské kapely v České republice
Author: Pniak, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Straka, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je shrnout dosavadní poznatky na poli managementu amatérských kapel, popsat a analyzovat neumělecké procesy v kapele a vymezit klíčové prvky potřebné pro úspěšný chod kapely. V každé kapitole jsou shrnuty poznatky z dostupných zdrojů, zároveň jsou doplněné autorovými zkušenostmi z praxe a daty z rozhovorů s amatérskými kapelami s původem na Ostravsku. V závěru práce je v případové studii analyzováno fungování kapely Sapien. Z dotazníků i osobních zkušeností z praxe vyplývá, že se amatérské kapely nedostatečně zabývají motivacemi svých členů, celkovou koncepcí kapely i otázce marketingu, především pak analýze své cílové skupiny. Práce poskytuje podklady pro práci manažera amatérské kapely v jejích nejvýznamnějších činnostech.
Keywords: management; kapela; marketing; booking
Thesis title: Management of Amateur Bands in the Czech Republic
Author: Pniak, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Straka, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this thesis is to sum up the existing knowledge in the field of management of amateur music bands in the Czech Republic, to describe and analyse non-artistic processes of bands and to specify key elements for successful functioning of bands. The existing knowledge is summed up in each chapter and confronted with author's personal experience and interviews with amateur bands originated from Ostrava region. Functioning of the band Sapien is analysed in a case study at the end of the thesis. Both the interviews and author's personal experience show that amateur bands do not engage sufficiently in dealing with their members' motivations, overall band vision and marketing as well, especially in the target audience analysis. The thesis provides resources for amateur band managers in the bands' key activities.
Keywords: marketing; band; booking; management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2015
Date of submission: 31. 5. 2016
Date of defense: 21. 6. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54657/podrobnosti

Files for download

    Last update: