Influence of Packaging on Consumer Purchasing Behavior

Thesis title: Influence of Packaging on Consumer Purchasing Behavior
Author: Zakharova, Kateryna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: English
Abstract:
The usage of the packaging as the marketing tool gains on its importance and allows companies to differentiate from each other and gain the attention of the potential customer. The aim of the current thesis is to provide an analysis of the impact of packaging on the consumer buying behavior on the example of the chosen company. Moreover, the research investigated to which extent company's customers are satisfied with the packaging they get, and to which extent such packaging incited them to buy the chosen company's products. Furthermore, the recommendations regarding packaging were presented. The mixed research method has been chosen for the research, since it provided a complex picture on the researched area, it included both quantitative and qualitative approaches. The data collection included the qualitative research in the form of the interview with the manager of the chosen company and quantitative research which was conducted and analyzed through the survey.
Keywords: consumer behavior; consumer purchase decision; packaging
Thesis title: Vliv obalů na chování spotřebitele
Author: Zakharova, Kateryna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: English
Abstract:
Využití obalu jakožto marketingového nástroje získává na důležitosti a dovoluje firmám se navzájem odlišit a získat pozornost potencionálního zákazníka. Cílem předkládané práce je poskytnout analýzu vlivu obalů na nákupní chování spotřebitele na příkladu vybrané firmy. Průzkum rovněž zjišťuje, do jaké míry jsou zákazníci firmy spokojeni s obalem, který si zakoupili, a do jaké míry je tento obal podnítil k nákupu produktu vybrané společnosti. Dále práce obsahuje doporučení týkající se obalů. Pro výzkum je zvolena tzv. metoda smíšeného výzkumu, jelikož poskytuje komplexní pohled na zkoumanou oblast a obsahuje obojí, kvantitativní i kvalitativní přístup. Sběr dat zahrnuje kvalitativní výzkum v podobě rozhovorů s manažerem vybrané společnosti a kvantitativní výzkum, který byl proveden a analyzován na bázi dotazování.
Keywords: Nákupní chování ; spotřebitelské chování; obaly

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 9. 2015
Date of submission: 15. 6. 2016
Date of defense: 30. 8. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53906/podrobnosti

Files for download

    Last update: