Analysis of a Marketing Communication of Automotive Brands in Czech Market from the Perspective of Kotler Competitive Strategies

Thesis title: Analýza marketingové komunikace automobilových značek na trhu v ČR perspektivou Kotlerových konkurenčních strategií
Author: Křapek, Milan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat marketingovou komunikaci automobilových značek na trhu v ČR v kontextu Kotlerových konkurenčních strategií a rozhodnout, zda komunikace těchto značek odpovídá postavení firem na trhu. Teoretická část představuje Kotlerovy konkurenční strategie a diskutuje různé aspekty marketingových strategií s ohledem na tento rámec. Praktická část staví na analýze sekundárních dat o českém reklamním trhu. Součástí práce jsou i doporučení pro jednotlivé značky, jak (s ohledem na jejich tržní pozici) v masmédiích komunikovat.
Keywords: Strategie; marketingová komunikace; analýza reklamy; Kotler
Thesis title: Analysis of a Marketing Communication of Automotive Brands in Czech Market from the Perspective of Kotler Competitive Strategies
Author: Křapek, Milan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal is to analyse marketing communication of car manufactures on czech market with perspective of Kotlers competitive strategies and decide if communication represents position on market. Theoretical part introduces Kotlers competitive strategies and discuse different aspects of marketing communication with regard to this framework. Analysis is based on secondary data from czech advertising market. The thesis includes recommendations for each brand ( with respect to their market position ) how to communicate in the mass media.
Keywords: Analysis of advertisment; Marketing communication; Kotler; Strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 5. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 8. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53154/podrobnosti

Files for download

    Last update: