The Negative Consequences of Consumer Contests as a Sales Promotion Tool

Thesis title: Negativní konsekvence spotřebitelských soutěží jako nástroje podpory prodeje
Author: Vobecký, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o rizicích a negativních důsledcích spotřebitelských soutěží jakožto nástroje podpory prodeje. Je rozdělena do dvou stěžejních částí: na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část zahrnuje obecné relevantní informace související s problematikou. Praktická část na ni volně navazuje pomocí konkrétních příkladů nepovedených spotřebitelských soutěží. Zmíněné pasáže posléze napomáhají vytvořit ucelený soubor rizik, s nimiž se pořadatelé soutěží i účastníci mohou potýkat. V kontextu s vymezenými riziky a příklady jsou následně stanoveny také negativní konsekvence, tedy možné nepříznivé důsledky spotřebitelských soutěží.
Keywords: spotřebitelské soutěže; dopady; rizika; podpora prodeje; komunikace; propagace
Thesis title: The Negative Consequences of Consumer Contests as a Sales Promotion Tool
Author: Vobecký, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with risks and negative consequences of consumer contests as a sales promotion tool. It is divided into two main parts: theoretical and practical part. The theoretical part consists of general relevant information associated with this issue. The practical part loosely follows with using specific examples of unsuccesful contests. The aforementioned parts help to create a coherent set of risks, which the organizator as well as the consumer may face. In context with these defined risks and specific examples the negative consequences as possible unfavorable impacts are subsequently determined.
Keywords: communication; promotion; consumer contests; impacts; risks; sales promotion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 3. 2016
Date of submission: 30. 6. 2016
Date of defense: 13. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56824/podrobnosti

Files for download

    Last update: