Buying decision process in the market of mobile phones

Thesis title: Kupní rozhodovací proces na trhu mobilních telefonů
Author: Szelesová, Anita
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Čechurová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces na trhu mobilních telefonů a stanovit fáze kupního rozhodovacího procesu se zaměřením na fyzické osoby na českém a slovenském trhu. V teoretické části se práce zaměřuje na různé pohledy na kupní rozhodovací proces a přiblížení faktorů, které ovlivňují průběh rozhodování. V praktické části je největší pozornost věnována výzkumu kupního rozhodovacího procesu spotřebitele na trhu mobilních telefonů založeném na datech MML - TGI a dotazníkovém šetření. Analýza je provedena na základě tabulek Microsoft Excel a grafů. V závěru práce je uvedeno shrnutí získaných výsledků se zaměřením na jednotlivé fáze kupního rozhodovacího procesu a jeho faktory na trhu mobilních telefonů a návrh marketingových doporučení.
Keywords: kupní rozhodovací proces; MML-TGI; trh mobilních telefonů ; spotřební chování
Thesis title: Buying decision process in the market of mobile phones
Author: Szelesová, Anita
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Čechurová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the master's thesis is to analyse the buying decision process in the market of mobile phones and determine the phases of the buying decision process focusing on individuals in the Czech and Slovak markets. In the theoretical part the thesis focuses on different views on the buying decision process and presenting the factors that affect the process of decision making. In the practical part the greatest attention is dedicated to the research of the consumer buying decision process in the market of mobile phones based on data from MML - TGI and a questionnaire survey. The analysis realized on the basis of Microsoft Excel tables and charts. In the conclusion of the thesis the obtained results are summarized with focus on the phases of the buying decision process and its factors in the market of mobile phones and marketing suggestions.
Keywords: consumer behaviour; MML-TGI; market of mobile phones; buying decision process

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 1. 2016
Date of submission: 26. 8. 2016
Date of defense: 14. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56085/podrobnosti

Files for download

    Last update: