The Communication Strategy of Sládkova limonáda

Thesis title: Komunikační strategie a zhodnocení uvedení značky Sládkova limonáda na trh
Author: Nováková, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá návrhem komunikační strategie značky Staropramen Sládkova limonáda. Práce je zaměřená na marketingovou strategii této značky se zaměřením na komunikační strategii. Důraz je kladen především na aktuální trendy, které ovlivňují trh a s ním i strategie firem přítomných na trhu. Cílem práce je navrhnout komunikační strategii značky Staropramen Sládkova limonáda. Komunikační strategie vychází z informací a dat nashromážděných pomocí dotazníkového šetření, situační analýzy a následného zhodnocení dosavadní aplikované marketingové strategie.
Keywords: Komunikační strategie; Sládkova limonáda; Sladová limonáda; Komunikační mix; Marketingový výzkum; Trh nealkoholických nápojů
Thesis title: The Communication Strategy of Sládkova limonáda
Author: Nováková, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focused on the communication strategy of the Staropramen brand Sládkova limonáda. The thesis is aimed on the description of the marketing strategy of the brand with main focus on communication strategy. The emphasis is placed on current trends affecting the market and the strategies of companies presented on the market. The major goal is to create a communication strategy plan for Staropramen Sládkova limonáda. The communication strategy is based on theoretical knowledge, information and data collected through a questionnaire survey, situational analysis and subsequent evaluation of the strategy of launching the brand on the Czech market.
Keywords: Communication Strategy; Staropramen Sládkova limonáda; Lemonade malt; Communication Mix; Marketing research; Soft drinks market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2015
Date of submission: 22. 4. 2016
Date of defense: 12. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54336/podrobnosti

Files for download

    Last update: