Marketing activities of Airbnb

Thesis title: Marketingové aktivity portálu Airbnb
Author: Weinmannová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na fenomén ekonomiky sdílení a na příkladu společnosti Airbnb ukazuje, jaké příležitosti a hrozby přináší firmám, jednotlivcům i celé společnosti. Práce je rozdělena do několika navazujících kapitol, kde teoretická část je věnována analýze marketingového prostředí, marketingové strategii, specifikům marketingového mixu služeb cestovního ruchu a teoretickým poznatkům o ekonomice sdílení. Praktická část se věnuje představení společnosti Airbnb a analýze jejích marketingových aktivit v České republice i v zahraničí. Cílem práce je za pomoci průzkumu trhu odhalit potenciál společnosti Airbnb na českém trhu na straně poptávky i nabídky, určit budoucí cíle společnosti a doporučit, jak těchto cílů dosáhnout.
Keywords: Airbnb; Cestovní ruch; Marketing služeb; Ekonomika sdílení; Kolaborativní spotřeba
Thesis title: Marketing activities of Airbnb
Author: Weinmannová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the phenomenon of the sharing economy. Using Airbnb as an example to show the opportunities and threats that the sharing economy may bring to companies, individuals and society. The thesis is divided into several chapters, the theoretical part is devoted to the analysis of the marketing environment, marketing strategy, the specifics of marketing mix of tourism and the theoretical background of sharing economy. The practical part is dedicated to company introduction and analyzes marketing activities of Airbnb both in Czech republic and abroad. The main goal of this thesis is to reveal the potential od Czech market for Airbnb through market research, identify the future goals of the company and suggest how to achieve these goals.
Keywords: Airbnb; Tourism; Services marketing; Sharing economy; Collaborative consumption

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2015
Date of submission: 29. 8. 2016
Date of defense: 8. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54987/podrobnosti

Files for download

    Last update: