Valuation of Pixelfield s.r.o. company

Thesis title: Stanovení hodnoty Pixelfield, s.r.o
Author: Vaněček, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Ondřej
Opponents: Urbanová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
V diplomové práci se věnuji problematice ocenění společnosti. V úvodní a teoretické části představuji základní postupy dostupné z čerpané literatury při oceňování podniku. V druhé části práce pak aplikuji a analyzuji zjištěné poznatky na společnost podnikající v oboru IT a marketingu. Mým cílem je stanovit hodnotu, resp. cenu, za kterou by bylo možné podnik prodat a konfrontovat tuto hodnotu s realitou, tzn. s reálnou částkou, kterou jsou investoři dnes ochotní nabídnout. Dále užiji i jiné přístupy k oceňování podniku, které v praxi často nacházejí využití a opět zjištěné konfrontovat s reálnými možnostmi.
Keywords: digitální; ocenění; agentura
Thesis title: Valuation of Pixelfield s.r.o. company
Author: Vaněček, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Ondřej
Opponents: Urbanová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of my master thesis is the valuation of Pixelfield, s.r.o. company. The introduction and the theoretical part present basic and advanced procedure with valuating a company. An emphasis is put on the financial analysis and on the financial plan. In the practical part I apply and analyze findings on a company, which makes business in digital marketing and IT. The primary objective is to apply the theoretical knowledge and valuate the company according to the official proceeding. The secondary objective is to confront the valuation with a real situation - that means the real amount of money that possible investors offer. Further I use other possible solutions how to valuate a company and again to confront it with a real situation.
Keywords: agency; digital; valuation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2014
Date of submission: 20. 5. 2015
Date of defense: 15. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50769/podrobnosti

Files for download

    Last update: