Marketing research and analysis of consumer perception of private labels

Thesis title: Marketingový výzkum a analýza spotřebitelského vnímání privátních značek
Author: Ziegelbauer, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Rozsypal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je pomocí marketingového výzkumu zanalyzovat a vyhodnotit povědomí a spotřebitelské vnímání privátních značek, spotřebitelské postoje k nim a jejich vliv na spotřebitelovo nákupní rozhodování. Snahou je zjistit, jaký je rozdíl ve vnímání národní značky oproti privátním značkám vybraných obchodních řetězců, včetně míry a frekvence zastoupení privátních značek v nákupním koši spotřebitelů. První část práce je věnována teoretickému pohledu na problematiku značek, privátních značek a marketingového výzkumu. Následuje druhá část práce, která se soustředí na konkrétní privátní značky a analýzu nabídky těchto značek v České republice. Třetí a stěžejní část práce je dedikována samotnému marketingovému výzkumu a podrobné interpretaci jeho výsledků.
Keywords: Značka; Privátní značka; Marketingový výzkum; Obchodní řetězec; Elektronický dotazník
Thesis title: Marketing research and analysis of consumer perception of private labels
Author: Ziegelbauer, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Rozsypal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the thesis is to analyze and evaluate awareness and consumer perception of private labels, consumer attitudes towards them and the influence of private labels on consumer buying decisions. The aim is to find out what is the difference in the perception of national brands versus private brands of selected chain stores, including the extent and frequency of private label goods in the shopping baskets of consumers. The first part is devoted to theoretical perspective of brands, private labels and marketing research. The following part is focused on specific private brands and supply analysis of these brands in the Czech Republic. The third and crucial part of the work itself is dedicated to the marketing research and detailed interpretation of the results.
Keywords: marketing research; chain store; electronic questionnaire ; Brand; private label

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 4. 2016
Date of submission: 20. 8. 2016
Date of defense: 14. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57422/podrobnosti

Files for download

    Last update: