BTL marketing communication and its importance for brand building

Thesis title: BTL marketingová komunikace a její význam pro budování značky
Author: Bindzarová, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na BTL marketingovou komunikaci a její význam pro budování značky. Cílem je analyzovat nástroje BTL marketingové komunikace na českém trhu a identifikovat nejúčinnější nástroje, které lze využít pro budování značky v prostředí FMCG. Práce by měla více rozebrat podlinkovou komunikaci a její zvyšující se význam na trhu, určit vhodný nástroj k budování image značky, kvality či dostání se do povědomí zákazníků. K dosažení cílů diplomové práce je zvolena metoda expertních rozhovorů s odborníky v daném prostředí, rešerše literatury, případové studie a výzkumu.
Keywords: marketingová komunikace; budování značky; podlinková komunikace; BTL; podpora prodeje
Thesis title: BTL marketing communication and its importance for brand building
Author: Bindzarová, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the thesis deals with BTL marketing communication and its importance for brand building. The aim is to analyze tools of BTL marketing communication on the Czech market and identify the most effective tools that can be used to build brand in the FMCG environment. The thesis should provide more details about below the line communication and its increase use market positioning. Also identify appropriate tool for building brand image, quality and raising customer awareness. Research, expert interviews and case studies were used to prove the objective of this thesis.
Keywords: sales promotion; marketing communication; BTL; Below the line communication; branding

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2016
Date of submission: 9. 9. 2016
Date of defense: 14. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56379/podrobnosti

Files for download

    Last update: