Analysis of customer preferences in relation to products and services REX Controls, Ltd

Thesis title: Analýza zákaznických preferencí ve vztahu k produktům a službám společnosti REX Controls, s.r.o
Author: Marková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Oberhel, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem diplomové práce je analýza zákaznických preferencí ve vztahu k produktům a službám společnosti REX Controls s.r.o., jejíž hlavním zaměřením je průmyslová automatizace a regulace. Cílem práce je nalezení preferovaných atributů při pořizování řídicího systému a zjištění zákaznické spokojenosti a loajality. Atributy produktu jsou stanoveny metodou polostrukturovaných rozhovorů. Analýza zákaznických preferencí vychází ze spotřebitelského výzkumu, v rámci kterého jsou do dotazníkového šetření zapojeni dvě skupiny odborníků na automatizaci a regulaci. Vyhodnocování nasbíraných dat je prováděno pomocí statistických nástrojů. Výsledky analýzy a následně formulovaná doporučení pro společnost, která by mohla napomoci k dosažení jejích cílů, jsou diskutovány v závěrečné části práce.
Keywords: nákupní chování; Atributy produktu; zákaznické preference; loajalita; spokojenost
Thesis title: Analysis of customer preferences in relation to products and services REX Controls, Ltd
Author: Marková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Oberhel, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
A topic of this thesis is an analysis of customer preferences in relation to products and services of the company REX Controls s.r.o. that focuses mainly on industrial automation and control systems. The goal of this thesis is to find preferred attributes when acquiring a control system and determine a level of customer satisfaction and loyalty. Product attributes are determined by conducting semi-structured interviews. Analysis of customer preferences is based on a consumer research. Within the survey are involved two groups of experts on automation and regulation. Evaluation of the collected data is performed by using statistical tools. The results of the analysis and formulated recommendations for the company, which could help to achieve its objectives, are discussed in the conclusion part.
Keywords: customer preferences; buying behaviour; loyalty; satisfaction; Product atributes

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 12. 9. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54963/podrobnosti

Files for download

    Last update: